Dingen die je een jaar niet kunt eten - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Marloes Herber - WaarBenJij.nu Dingen die je een jaar niet kunt eten - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Marloes Herber - WaarBenJij.nu

Dingen die je een jaar niet kunt eten

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 December 2010 | Nederland, Heemskerk

Hallo allemaal,

Ik was het niet van plan: een tweede berichtje voor vertrek vanuit Nederland, maar dit is meteen even een test om te kijken of de mailinglist dit ontvangt. Veel mensen hebben mij namelijk gevraagd hoe ze me konden volgen. Nu heb ik (bijna) al mijn contactpersonen vanuit mijn email toegevoegd zodat iedereen ziet wanneer ik iets te vertellen heb vanuit Kenia.

Nou dat is op dit moment nog niks, want ik zit gewoon nog thuis. Wat laatste dingetjes uit te zoeken, op te ruimen en te wachten op de laatste toestemming dat ik 46 kg bagage mee mag nemen. Dit was namelijk in Oktober al geregeld, maar opeens toch weer niet. En nu dus weer wel. Dus eigenlijk wil ik beginnen met mijn koffer pakken. Eigenlijk. Maar waar begin je? En is 46 kg genoeg als je een jaar weggaat en je net 10 zakken drop van je familie hebt gekregen? Zal ik een spijkerbroek meenemen? En een vest? Of twee? Geen jas. Nee dat niet. Maarja, ik ga waarschijnlijk ook een keer op reis. En het binnenland is kouder. Goed, het gemuts is begonnen en dus stel ik dat inpakken nog maar even uit.

Een chocolade pepernootje dan nog maar. En wat eten we vanavond? Pannenkoeken! En zondagavond? Andijviestamppot met spekjes! En donkerbruine boterhammen, yoghurt, kaas, mandarijntjes, speculaas, marsepein... En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Nog even genieten van alle specialiteiten uit Nederland.

Of ik zenuwachtig ben? Nee! Heel gek, ik word elke ochtend wakker bij mijn ouders thuis (voor het eerst sinds een jaar of 3,5) en vraag mezelf dan of ik al zenuwachtig ben. Ik voel of de vlinders al in mijn buik vliegen en of mijn hoofd al overloopt. Nog niet. Het scheelt natuurlijk dat ik dit keer weet waar ik heenga, maar verder heb ik dan weer geen idee hoe alles gaat lopen het komende jaar!

Best wel lekker: we zien het allemaal wel! Eens kijken waar het schip strand en wat de plannen zijn op 13 december 2011.

Voor nu: nog even genieten in Nederland. Van de kou en de December-gezelligheid!

Kus Marloes

  • 09 December 2010 - 16:25

    Jolien:

    juist, pole pole! pelan pelan en manaña mañana!

  • 09 December 2010 - 16:38

    Bine:

    Een jaar niks 'gepland!'
    Wie wil dat nou niet!?
    Gewoon uit het drukke leven stappen als je daar zin in hebt, heerlijk toch dat dat gewoon kán! ;)
    xxxxx

  • 09 December 2010 - 17:15

    Lean:

    Hmmmm chocopepernootjes! Voordeel: die moeten we hier strax ook weer een jaar missen ;-)

    Relax, take it easyiiiiiiiiiiiiiiieeee! Pole pole is correct en geen kip! Whahahaha!

    Dikke kus je PICie

  • 09 December 2010 - 17:16

    Nicole:

    Hey meis,

    Klinkt heerlijk een jaartje weg! Ik hoop dat ik er ook wat van mee kan pikken:) Weet nog niet of dat kan, maar hou je op de hoogte!
    Geniet nog lekker van al het Hollandse moois!

    Liefs, x

  • 09 December 2010 - 19:56

    Linda:

    Heerlijk genieten van het wereldje daar! Je gaat je vast en zeker vermaken! Daar achterop de Boda Boda rondtouren, en idd nog even beetje reizen af en toe he ;)
    Tot zaterdag Loesje! Ik sta vroeg op de stoep..

    XX

  • 09 December 2010 - 20:02

    Marleen Je Ex-roomie:

    Hee Loes, wat leuk dat je me ook op de lijst hebt gezet!!! Goede reis, veel succes en plezier daar. Je bent een topper! Dikke X

  • 10 December 2010 - 06:44

    Liesje:

    Hoi Loes hier Lies, je bent nog niet weg en we missen je al.
    Geniet nog even van alle luxe en dan ga je er voor. LIefs van de van Daeltjes

  • 11 December 2010 - 19:42

    John:

    He Marloes,

    Tja, een hoop afwegingen :) De grote vraag is; waar ben je verslaafd aan? Als dit drop is zou ik dit ruilen voor een spijkerbroek ;)

    Je kunt de drop ook oplaten sturen, is wel wat duurder maar nood breekt wetten.

    Ik wens jou en de andere dames heel veel plezier en ik kijk uit naar je berichtjes

    Grtz,

    John

    ps. de kans is groot dat ik op kort termijn voor een stichting ga werken die met een grootschalig project in Kenia bezig is. Als het zover is breng ik je op de hoogte. Wie weet samenwerken?!?!?!?

  • 12 December 2010 - 10:45

    Henk:

    Hoi Marloes, ik wens je veel succes en plezier.

    Gr.Henk

  • 12 December 2010 - 17:37

    Lean:

    Nog maae 1 nachtje!!!!!

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 December 2010 - 15:33

    PICie:

    Ik mis je nu al!

    Goede vlucht gehad?

    Suc6 daar,

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Wonen en werken aan de Keniaanse kust. Wat begon als een avontuur als vrijwilliger is nu mijn leven geworden.

Actief sinds 28 Mei 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 67128

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 08 Juli 2013

A new challenge

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

The project continues

13 December 2010 - 13 December 2011

Werken voor Why Not?

31 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: