Thuis? - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marloes Herber - WaarBenJij.nu Thuis? - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Marloes Herber - WaarBenJij.nu

Thuis?

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 December 2010 | Kenia, Nairobi

Hallo daar!

Hier een teken van leven uit Kenia.

We zijn hier maandagavond aangekomen na een lange dag reizen. Nog even rennen om onze overstap te halen op Zurich en nog een tijd wachten op Nairobi, maar we zijn er gekomen!

We waren moe, maar zijn toch even meteen het nachtleven gaan proeven... Samen met Tony (taxichauffeur) en Erick (hotelregelaar) zijn we wat gaan drinken in Casaurina. Heel erg gezellig en het was mooi om te zien hoe Kim (die voor het eerst in Kenia is) zo genoot! Stiekem nog even gedanst en toen eindelijk de oogjes toe gedaan.

En nu is het alweer donderdag. En weet ik niet precies wat ik moet vertellen en ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin om achter de computer en telefoon te zitten. Het is zo fijn om hier te zijn. Alles weer te zien, ruiken en voelen. En het gekke is: het voelt zo gewoon. Ik ging heel rustig weg uit Nederland en ben hier eigenlijk heel rustig aangekomen. Een soort vreemde 'inner peace'. Het zet me aan het denken en het zorgt voor gespreksstof onder ons drieen.

De afgelopen 3 dagen hebben we wat zaken geregeld en bekeken. Zo zijn we onder andere bezig met een huis (we hebben er nu 6 bezigtigd) en hebben we de 'chief' van het dorp gesproken waar ons project plaatsvindt. We hebben Kim al een hoop laten zien van de omgeving en al typisch Keniaanse dingen gegeten.

We verblijven voorlopig nog even in een hotel, totdat het huisje wat we op het oog hebben is geregeld.

Ik heb trouwens een NIEUW Keniaans nummer, want de oude is afgesloten. Dus degene op mijn visitekaartje doet het niet meer en dit nieuwe nummer doet het pas sinds gisteren. Deze luidt: +254 7 02 009 005

Kus uit Mtwapa!


  • 16 December 2010 - 16:11

    Lean:

    Home Sweet Home ;-)

    Love ya, xxx

  • 16 December 2010 - 17:32

    Leonie:

    Heej lievie,

    Top dat je het zo naar je zin hebt en je je weer thuis voelt!
    Ik zou ook zo aan het weer kunnen wennen, nu helemaal het weer begint te sneeuwen (en nog meer sneeuw voorspeld is)!
    Succes met de huizenjacht (ik weet hoe het is!). Jullie vinden vast wel wat leuks! Dikke kus

  • 16 December 2010 - 18:45

    Astrid:

    Goed om te horen Marloesje! Kusjes vanuit Zweden (-10 graden)

  • 16 December 2010 - 20:22

    Ans:

    Wat heerlijk voor je dat het zo goed voelt. Succes met het zoeken van huis en huisje voor jullie zelf, groetjes ans en bart

  • 16 December 2010 - 20:22

    Ans:

    Wat heerlijk voor je dat het zo goed voelt. Succes met het zoeken van huis en huisje voor jullie zelf, groetjes ans en bart

  • 16 December 2010 - 21:58

    Lin:

    Lieve Loesje,

    ik dacht al! Waarom heb ik nog geen reactie terug! ;) ghihi, nee grapje...
    Heerlijk naar je zin dus daar!
    M'n cadeautje al nodig gehad :D Enjoy every moment! Zodra jullie een vast adres hebben hoor ik het graag..

    Dikke Kus,
    Redband

  • 17 December 2010 - 06:32

    George - Di Pappa - :

    Er is 1 heel mooi zinnetje in je verslag: Ik ging heel rustig weg uit Nederland en ben hier eigenlijk heel rustig aangekomen. Een soort vreemde 'inner peace'.
    Mooooiiiiii!!!
    Kus papa en ook 1 van mama

  • 17 December 2010 - 06:39

    Marijke:

    Hoi Marloes,
    Leuk om te lezen dat je gelijk al weer de eerste dag bij je grote vriend Tony de taxichauffeur zit.
    Geniet girl!
    x Marijke Sla

  • 17 December 2010 - 12:49

    Sanne B.:

    Lieve Loes,

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen en je al meteen weer zo thuis voelt!! Wat fijn!! :-)
    Zet em op lief!

    Xx!

  • 17 December 2010 - 15:50

    Jantine:

    Hoi Marloes, zo als laatste op rij jou ook gevonden nu klan ik naast Annemiek ook op de hoogte blijven van jou en Kim!! Het gaat jullie goed!!
    xx

  • 18 December 2010 - 10:39

    Oma Iet:

    wat heerlijk dat je je daar weer helemaal thuisvoelt,dat geeft toch ook een stuk innerlijke rust,wij kunnen ons geen enkele voorstelling maken hoe het daar is,maar volgens je vader gaat het daar allemaal in een rustg tempo,zou ook wel wat voor oma zijn,hier liggen pakken sneeuw,was gisteren geen doorkomen aan,zal god danken als het weer zomer is,want voor de oude mensjes is dit waardeloos,opa is op 6o plus gymnastiek gegaanmmet allemaal vrouwen hoe ouwer hoe gekker,maar hij vind het leuk,ik ben maar weer op keramiek cursus gegaan mje moet watmmaar ik vind het leuk om te doen,marloes nog een fijne tijd en denk of pas goed op jezelf,heel veel liefs van de twee oudjes oop en oma XXXXXXX

  • 19 December 2010 - 18:42

    Els Visser:

    He Marloes, dus je avontuur is rustig begonnen. Goed dat je je gelijk thuis voelt. Ik hoop dat jullie snel een geschikt huisje vinden.

  • 19 December 2010 - 19:50

    Lean:

    Hej Lief,

    Ben benieuwd naar de status inzake de huizenjacht en het kado van Lin :p

    Onze reis naar Oeganda wordt steeds definitiever (is dat een goed woord?)... Waarschijnlijk rond 23-6 @ Mombassa / @ your new crib! Cant wait ALREADY!

    Hier ligt aardig wat sneeuw, zo een 30/40 cm! Hoop dat ik morgen een beetje oke naar Hoofddorp kan komen.

    Dikke x en what the hell een lik

    Je PIC

    Whahahahahahaaha

  • 20 December 2010 - 11:19

    Bine:

    Loessie!!!!
    Echt erg, lees nu pas je verslag! (ben 4,5 dag vrij geweest en mail niet gecheckt :s) Maar toppie om te lezen dat het 'relaxt' gaat!!
    Al vorderingen met huisvesting?
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Wonen en werken aan de Keniaanse kust. Wat begon als een avontuur als vrijwilliger is nu mijn leven geworden.

Actief sinds 28 Mei 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 67126

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 08 Juli 2013

A new challenge

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

The project continues

13 December 2010 - 13 December 2011

Werken voor Why Not?

31 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: