Een kwart leven ;) - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Marloes Herber - WaarBenJij.nu Een kwart leven ;) - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Marloes Herber - WaarBenJij.nu

Een kwart leven ;)

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

02 Mei 2011 | Kenia, Shanzu

Lieve lezers!

Jeetje kreetje, waar moet ik beginnen? Het is inmiddels alweer bijna een maand geleden dat ik ziek was en inmiddels is er weer van alles gebeurd!

Mijn vorige bericht stond vooral in het teken van ziek zijn, maar dan wel lekker sarcastisch. De malaria stelde op het moment van schrijven niet heel veel voor, maar jammer genoeg werd ik de dagen daarna zieker en zieker. Toen ik ijlde dat mijn hersenen gestolen waren en ik uitgedroogd was ben ik opnieuw naar de dokter (een echte, een goede dit keer) gegaan waar duidelijk werd dat ik ook nog een parasiet en een bacterie te pakken had! Twee antibiotica kuren erbij en 5 dagen later was ik gelukkig weer genezen.

Nu klinkt het heel luchtig en voel ik me weer prima, maar ik heb momenten gehad waarop ik dacht dat ik doodging. Nu heeft mijn vader dat ook als hij griep heeft, dus als dat in de familie zit zegt het nog niks ;). Hoe luchtig ik er ook over heb gedaan, ik ben superblij dat ik me weer helemaal fit voel! Want door het ziek, zwak en misselijk zijn heb ik thuis heel erg gemist en dat was echt zwaar.

Andere bepaalde dagen of gebeurtenissen zijn ook een reden om het idyllische Heemskerk of je supervrienden te missen, denk hierbij aan Pasen. Nee, ik bedoel natuurlijk mijn verjaardag en een dag als Koninginnedag!

Mijn verjaardag was echt geweldig! Een van de besten! Ik mocht ’s ochtends lekker uitslapen en werd uiteindelijk gewekt met een ontbijt op bed door Kim en Sinead. Met kaarsje, zingen, scrambled eggs, worst, lollies en cake aan toe. Ook een feesthoedje moest eraan te pas komen. Bijna de klamboe in de fik, maar het mocht de pret niet drukken: IK WAS JARIG! Mijn verjaardagscadeau van Kim waren hoge hakken en die moesten we nog even gaan kopen. We hadden een dagje vrij. Kim en Marloes in shopmodus op pad en we zijn absoluut geslaagd! En ik voelde me een prinsesje (iets wat met al het aanwezige zweet, vuil en risico op gaten in je kleding altijd een uitdaging is). We gingen heerlijk lunchen en hebben daarna thuis nog lekker zitten freubelen. Totdat ik weg moest naar mijn uberromantische date: een diner op een dhow (klassieke houten zeilboot) met Davies. Met mijn nieuwe killer-heels in de aanslag en de rest van het geshopte goed (lees: tweedehands-1-euro-tres-chique) nam ik snel een douche bij Davies en vertrokken we opgedoft en wel naar de boot. Het was een heerlijke avond met een 5 gangendiner (met toetje!!!), kaarsjes, cocktails en een ring als cadeau. Gelukkig bleef het aanzoek uit, maar het was heel bijzonder!

De volgende dag gingen we op ‘field trip’ met de kinderen! Ter ere van de vakantie en mijn verjaardag! Het was supergaaf! De Jumba Ruins in Mtwapa waren de bestemming en na vreselijk weer in de ochtend (zie de WHY NOT facebook page) en urenlang wachten op ons vervoer werd het een geweldige dag. We genoten van een leuke rondleiding, speelden op het strand en hadden heerlijk eten (en als verrassing taart!) mee! Alle kinderen waren weer even in een andere situatie en lieten zoveel mooie dingen zien! Het spelen met zand, het voelen van het water, het vrij zijn met andere kinderen met een beperking: het was betoverend! En zo kregen wij ook weer even de kans om alle nieuwe kinderen te leren kennen en weer even te ‘binden’. Want inmiddels hebben we meer dan 60 kinderen in ons programma en haal je er soms weleens 2 of 3 door elkaar… Het was een magische dag!

Twee dagen feest was natuurlijk nog niet genoeg en dus organiseerde Marloes op zaterdag nog een feestje voor alle vrienden en familie hier in de buurt. Met 36 gasten en een tafel vol eten (6 uur in de keuken en gezwollen enkels verder) was het bloedje heet in huis! Dat voorkwam echter niet dat groot en klein stond te dansen en zijn buikje rond at. Wat een avond! Mijn gastgezin uit Takaungu was er (met aanhang van oude bekenden en neefjes), Hilda en haar gezin (een vrouw van de EARC in Mombasa die we dus van het werk kennen), Davies en zijn broer en zus, Pendo (een hysterische vrouw die zichzelf altijd uitnodigt), Marietta en haar dochters (ook van werk) en natuurlijk Terry en de kinderen! Samen met Kim, Nancie (Davies’ zus) en Terry voorzagen we iedereen van eten en als toetje was er uiteraard taart. De afterparty was in Bobs, waar ik in een hoekje op een barkruk mijn eerste tenniswedstrijd sinds 4,5 maand heb zitten kijken! Wat een dagen. Wat heerlijk!

En nu is het weer maandag. Ik heb een superdrukke week voor de boeg want de scholen beginnen morgen weer en ik mag er deze week 10 bezoeken en betalen, voor de kinderen die nu al naar school gaan. Er zijn op dit moment 15 kinderen die een plekje hebben, dus het gaat hartstikke goed met de stichting!

Voor foto’s zie Facebook, wederom!

En voor jullie: laat mij even weten wat jullie op Koniginnedag hebben gedaan?!

Dikke kus uit Mtwapa

  • 02 Mei 2011 - 15:51

    Annemiek:

    Lieve Loes,

    Eindelijk eens de kans om als één van de eerste op je berichtje te reageren!!! Wat een heerlijke verjaardag heb je gehad! En WAT baal ik ervan dat ik er niet bij was! Dat moeten we volgend jaar anders doen....
    En hahaha, dat aanzoek dat (gelukkig) uitbleef... Ik zie het helemaal voor me... Je gezicht, hahaha geweldig!Super fijn om even te lezen wat er allemaal bij je gebeurt en wat er in je omgaat. We spreken elkaar te weinig, want ik heb jou ook zoveel te vertellen!!!!
    Mijn Q-day was btw echt super! Vrijdagavond in Utrecht gefeest en zaterdag lekker de hele dag in het Vondelpark gelegen, incl. een grote fles prosecco en vriendinnetjes.. Gisteren het weekend maar afgesloten met een borrel op het terras in Apeldoorn. Kortom: een top weekend!!
    Tot snel mop!
    Kus! Miek

  • 02 Mei 2011 - 16:52

    PICie:

    Liefje, thnx voor de up-date! Stiekem was ik al een beetje boel op de hoogte maar toch super leuk om te lezen. Fijn dat het (weer) goed gaat met je. Leuke foto's op FB! Tot over 7 weekjes :-D Kussies Ps. Gefeliciteerd met onze Brain!

  • 02 Mei 2011 - 17:24

    Coen & Hilde:

    Hallo lieve Loeske,
    Dat zijn nog eens verjaardagen.
    Op koninginnedag niets bijzonders gedaan, op 1 mei zijn we heerlijk met opa Coen je vader en Olaf een dagje met een sloepje gaan varen en dat was helemaal top.
    Het was wel geen dhow maar 'slands wijs 'slands eer.
    Gelukkig zijn alle vreemde bacterieen en parasieten weer bij je gekilled.
    Dikke kussen van ons allen.

  • 02 Mei 2011 - 17:46

    Papa En Mama:

    Hoi schat, wat een smulverhaal weer. Wel jammer dat mijn aanstelgedrag tijdens griepjes nu zo bekend is...
    We zijn zo trots op je, 60 kinderen al onder jullie hoede, wat maken jullie toch een verschil!!!
    Dikke kussen van je vader en moeder

  • 02 Mei 2011 - 17:54

    Papa En Mama:

    en wat een mooie foto's!

  • 02 Mei 2011 - 19:18

    Assie:

    Marloesje! Gelukkig weer op de rails! Helemaal beter... :) Let goed op jezelf en een hele dikke kus vanuit Haarlem!!!

  • 02 Mei 2011 - 19:21

    Annique:

    Hey meis! Fijn dat je weer opgeknapt bent na al die micro-organismen die jou lichaam als gastvrouw gebruikten.. Je verjaardag klinkt super, zeker één om nooit te vergeten!
    Gave foto's ook op je FB!
    Take care! Kus, Annique

  • 03 Mei 2011 - 18:01

    Remi:

    Hoi Marloes,

    Leuk om je verhalen te lezen. Erg bijzonder wat je allemaal meemaakt. Heel veel plezier nog en tot?????

    Gr. Remi

  • 18 Mei 2011 - 20:46

    Ella En Paul:

    Wat een belevenissen Marloes, leuk voor toekomstige reizigers om dit in boekvorm uit te brengen als je daar nog de tijd voor kunt vinden.
    Hopelijk gaat het je allemaal voorspoedig af en veel succes en geniet er maar van hoor!
    Groeten van ons Akersloters x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Wonen en werken aan de Keniaanse kust. Wat begon als een avontuur als vrijwilliger is nu mijn leven geworden.

Actief sinds 28 Mei 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 67124

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 08 Juli 2013

A new challenge

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

The project continues

13 December 2010 - 13 December 2011

Werken voor Why Not?

31 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: