De verschillen... - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Marloes Herber - WaarBenJij.nu De verschillen... - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Marloes Herber - WaarBenJij.nu

De verschillen...

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 Juni 2011 | Kenia, Shanzu

Lieve allemaal,

Jeetje het is alweer een maand geleden dat ik voor het laatst een update heb geschreven. Wat vliegt de tijd!!!!

We zitten zo ongeveer op de helft en dat zorgt ervoor dat er een aantal van mijn typische Nederlandse 'manieren' een aantal dingen naar de achtergrond raken...

- Eten doe je hier namelijk met je handen, je mond open en het nodige geluid. Ik probeer dat nog steeds te vermijden, maar ben me wel bewust dat het alles behalve 'half 6 met z'n allen zonder ellebogen aan tafel' is!

- Dansen gaat hier het liefst 'kontje-kontje'. Er was gisteren een hele discussie op tv of dit misschien verboden moet gaan worden, in ieder geval in de muziekvideo's etc. Maar zelfs op een bruiloft kan het hier niet funzig genoeg en spelen de grote hits als 'bend over' en 'lets do it again (cause we did it on a one night stand) luid en vaak. En de billen wiebelen alle kanten op... Ik besefte me dat ik mijn houterige (no offence) side steps wel een beetje kwijt ben en weet niet of ik nog wel kan hakken... Zeker na het zien van een video'tje van de competitieafsluiting op Assumburg ;)

- Drinken. Dat deed ik Nederland vaak en graag, niet in halve liters tegelijk zoals die hier worden geserveerd, maar een wijntje bij het eten en een avondje stappen met vriend(inn)en gingen er altijd wel in... Nu is er hier echter geen goede wijn te bekennen, is je bier al warm voordat je een kwart op hebt met de temperaturen hier en aangezien iedereen toch al zo op je let is het ook niet altijd leuk om aangeschoten te worden... Ok ik geef toe: buikloop is ook een grote spelbreker...

- Communicatie. Tsja 'hoi' en 'doei' aan de telefoon ontbreken nogal eens en de gebiedende wijs (geef dit, doe dat en ga daarheen) zijn vanuit het swahili normale commando's. Davies heeft al te vaak gehoord dat er best een 'please' achteraan kan. Inmiddels ben ik eraan gewend (al vind ik het nog steeds niet altijd leuk als ik GA of PAK AAN hoor) en doe ik het zelf ook... Bereid je dus vast maar voor als ik terugkom ;)

- Respect hebben voor de dokter. Ik geloof niemand meer hier. De witte jas is tweedehands te koop op de markt voor een euro en iets teveel figuren hebben daar gebruik van gemaakt in deze omgeving... Gelukkig hebben we het internet nog ;).

Verder vertrekken Kim en ik a.s. maandag naar Zambia om ons visum te verlengen. Eindelijk een weekje (weliswaar gedwongen, maar daarom niet minder heerlijk) vakantie!!!!! We zullen met de bus vertrekken naar Dar es Salaam en dan onze weg per trein vervolgen naar Zambia. In totaal zal dit ons ongeveer 3 dagen kosten, maar de tocht leidt ons door nationale parken en langs andere bezienswaardigheden. Daarnaast kunnen we in de trein gewoon slapen. Helemaal zin in dus! Het plan is om in Zambia watervallen (niet de Victoria falls, die zijn te ver weg) te bezoeken en een meer en als we tijd hebben hot springs. Terug nemen we dan weer de bus, wat als het goed is een stuk sneller gaat...

Voor zover weer een bericht uit Kenia: alles gaat goed! De stichting loopt als een trein en we hebben het superdruk en werken keihard, want over 6 weken gaat Kim weg en zal ik in mijn eentje de boel moeten coordineren ter plaatse. Dat betekent wellicht dat ik meer tijd achter de computer moet doorbrengen (lees: iets meer tijd heb om tussendoor mail te checken of een verhaal te typen)... Wie weet ;)

Groetjes!!!!
Kus Marloes


  • 03 Juni 2011 - 15:48

    Andries:

    Yes, heb de eerste reactie!!! :-) Ik heb weer zitten gieren Loes, leuk verhaal! Als jij terug bent introduceren we bij Assumburg een nieuwe stijl: 'kontje-kontje hakken' Daar ben jij ongetwijfeld de beste in! :-P

    Ga zo door!!

    Kus,
    Andries

  • 03 Juni 2011 - 16:28

    Nienke:

    Lieve Loes, weer een heerlijk verhaal! Dikke kus!

  • 03 Juni 2011 - 17:25

    Di Pappa En Di Mamma:

    Hi schat, wat een heerlijk verhaal weer. Vooral de witte jassen die voor weinig te koop zijn deed ons schaterlachen. Je gevoel voor humor veranderd in ieder geval niet. Veel plezier met Kim in Zambia!!!

  • 03 Juni 2011 - 19:34

    Leonie:

    Heej lievie,

    Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat, en die 'typische' Nederlandse gewoontes leer je zo weer aan hoor :D. Hihi 'kontje kontje hakkuh', zie je het al voor je, Brain met Boutje;)?!
    Geniet van je welverdiende (verplichte) vakantie! We zien elkaar snel! Dikke X en groetjes alvast aan Le :)

  • 03 Juni 2011 - 19:51

    Lean:

    Tot over 3 weekjes :-)

  • 03 Juni 2011 - 22:30

    Remi:

    Hey Marloes,

    Het blijft leuk om je verhalen te lezen. Geniet straks van je 'vrije' dagen en doe vooral veel parken aan onderweg.

    Gr. Remi

  • 05 Juni 2011 - 09:51

    Marijke:

    Sommige verschillen zijn toch niet zo heel erg groot, dat gedeelt over het eten , met open mond met veel geluid, uhh, dat komt me helaas toch bekend voor ha,ha. Fijne vakantie Marloes!

  • 05 Juni 2011 - 19:39

    Sanne:

    Loes!
    Mooi verhaal weer! Heb weer lekker zitten lachen! :-)
    Echt fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat daar en ook dat de stichting loopt als een trein!
    Alvast superveel plezier toegewenst op je welverdiende vakantie!! Geniet er maar lekker van! En geniet ook straks ook maar lekker als Lean bij je is!! Superfijn natuurlijk om elkaar weer te zien!! Take care girl! Liefs, Sanxx

  • 06 Juni 2011 - 12:21

    Annique:

    Geweldig verhaal weer! Je gevoel voor humor en je schrijfstijl zijn idd gelukkig niet veranderd! Geniet van je welverdiende vakantie! Kus, Annique

  • 06 Juni 2011 - 14:22

    Coen & Hilde:

    Hallo lieverd,
    Je begint al een aardig keniaantje te worden zo te lezen.
    Hier ook alles wel, Jet zit momenteel in Barcelona met school (europaweek)
    en Elles zit hard te blokken voor de tentamens.
    Lekker dat de stichting als een trein loopt, vervelen is er niet bij.

    Veel plezier in Zambia en dikke kussen
    Coen & Hilde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Wonen en werken aan de Keniaanse kust. Wat begon als een avontuur als vrijwilliger is nu mijn leven geworden.

Actief sinds 28 Mei 2008
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 67130

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 08 Juli 2013

A new challenge

10 Januari 2012 - 10 Juni 2012

The project continues

13 December 2010 - 13 December 2011

Werken voor Why Not?

31 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: